好久不見,老師去了趟美國,看了許多老朋友

在公路開車時,聽到了這首歌,然後在某個晚上,就聽到眼眶泛淚

很多想法想和同學分享。

有多少人手上,還有那麼一張照片,

是你看到時,勾起許許多多美好且酸酸的回憶呢?

我發現,真的讓回憶甜美的方式,就是當初那些酸酸的過程

跟喝紅酒一樣,單寧帶來的苦澀,才能顯現甜美果實的內涵

這就是人生的一種美麗的循環

只有甜蜜的生活,反而顯得不真實

如果你現在面臨苦澀酸辣的過程,不要氣餒

就跟你心中那美麗的照片,或是腦中清晰的回憶

陪伴你繼續走下去。

a  

(路上,人生路上)


Loving can hurt, loving can hurt sometimes

愛會受傷,有時愛一個人是會受傷的

But it's the only thing that I know

但去愛,也是我唯一會的一件事

When it gets hard, you know it can get hard sometimes

當愛帶來困境時,你知道這是愛一個人的過程

It is the only thing that makes us feel alive

但這也是唯一讓我們感覺活著的一件事

We keep this love in a photograph

我們留著這彼此的照片

We made these memories for ourselves

我們保留著這些回憶

Where our eyes are never closing

那是我們最靠近的剎那

Hearts are never broken

我們的心也不曾受傷

And time's forever frozen still

而時間就這樣停在最美的瞬間了

So you can keep me

這樣你就能留住我

Inside the pocket of your ripped jeans

在你最愛的破破牛仔褲的口袋中

Holding me closer 'til our eyes meet

或是把回憶拿到眼前,與我對望

You won't ever be alone, wait for me to come home

讓你不再感到孤單,就等著我回到你身邊吧

Loving can heal, loving can mend your soul

愛你可以撫平傷口,可以撫慰心靈

And it's the only thing that I know, know

而愛你,也是我唯一能做的

I swear it will get easier,

我保證,接下來的愛情只會更甜

Remember that with every piece of you

我會記得與你相處的每個美好瞬間

Hm, and it's the only thing we take with us when we die

而這些瞬間,是將伴隨我一生的回憶

Hm,We keep this love in a photograph

我們留著這彼此的照片

We made these memories for ourselves

我們保留著這些回憶

Where our eyes are never closing

那是我們最靠近的剎那

Hearts are never broken

我們的心也不曾受傷

And time's forever frozen still

而時間就這樣停在最美的瞬間了

So you can keep me

這樣你就能留住我

Inside the pocket of your ripped jeans

在你最愛的破破牛仔褲的口袋中

Holding me closer 'til our eyes meet

或是把我們的回憶拿到眼前,與我對望

You won't ever be alone

我已經回到你身邊

And if you hurt me

如果我們因為爭吵而傷了對方

That's okay baby, only words bleed

沒關係的,我知道你是因為愛我

Inside these pages you just hold me

那也是回憶的一部分,而你就在那裏緊抱著我

And I won't ever let you go

我絕對不放手

Wait for me to come home

等我回到你身邊吧

Wait for me to come home

等我回到你身邊吧

Wait for me to come home

等我回到你身邊吧

Wait for me to come home

我已經在你身旁了

 

You can fit me

你可以幫回憶放進

Inside the necklace you got when you were sixteen

你16歲買的哪條項鍊中

Next to your heartbeat where I should be

這樣我就能聽到你的心跳聲

Keep it deep within your soul

而我也會永遠在你心中

 

And if you hurt me

如果我們因為爭吵而傷了對方

That's okay baby, only words bleed

沒關係的,我知道你是因為愛我

Inside these pages you just hold me

那也是回憶的一部分,而你就在那裏緊抱著我

And I won't ever let you go

我絕對不放手

When I'm away, I will remember how you kissed me

當我不再你身邊時,我魂縈夢牽的是你親吻我的溫度

Under the lamppost back on Sixth street

就在巷口的昏黃燈光下

Hearing you whisper through the phone,

聽著你在電話筒另一端輕聲地告訴我

"Wait for me to come home."

我就要回到你身邊了

 
arrow
arrow
    全站熱搜

    Chen's英語教室 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()